สวัสดีครับ น้องเชน เสียงดีก็คือเสียงที่เราได้ยินตั้งแต่เช้าจนถึงเข้านอนเลยประกอบอยู่ในนั้นหมดแล้ว เราไม่ใส่ใจเองเพราะคิดว่ามันเป็นเสียงธรรมชาติไม่มีค่า เสียงไม่ดีก็คือเสียงที่ต่างจากเสียงจริงไปมาก ไม่คล้าย อย่าง เช่นเสียง คุณยอดรัก แต่เราหรือเพื่อนเราใครฟังก็บอก ไปเอาแผ่นใครมาเปิดเอาเพลงของยอดรักมาร้อง
แอมป์ที่เราทำเองกับมือเสียงที่ได้ไปถึงขั้นใหน จะใช้มาตรฐานอะไรเป็นตัวตัดสินครับ ส่วนถึงขั้นไหน ใช้ยี่ห้อมาเปรียบจะสับสนได้ ก็มองว่ามันประกอบด้วยวงจรวัสดุ จะตรงกว่า
ขอยก บทความของ
Audio Note Performance Level System มาช่วยอาจทำให้เข้าใจมากขึ้น
The assessment of quality is based on listening criteria applied to each component according to the comparison by contrast method, a philosophical, but also very practical methodology wholly developed and refined by myself, as described in the Are Your on the Road to Audio Hell? essay. Developed over the 20 years or so, since I first noticed that the better my equipment got (I was an audio retailer then) the more different each of my records sounded. Over the years my record collection has grown rapidly together with the understanding of how this evaluation system can be applied to grading the sound quality of different audio equipment. As my understanding of how the many and varied techniques, technologies, parts and materials affect sound quality has improved, it has allowed me to create a league table of sophistication and refinement which relates to the way a well executed version of a given technology sounds.
Take amplifiers for example, here the table is easy:
Level Minus Two: Class B push-pull transistor amplifiers, no Audio Note amplifiers in this Level
Level Minus One: Class A push-pull transistor amplifiers, currently no Audio Note amplifiers in the Level
Level Zero: Class AB push-pull pentode or tetrode amplifiers
Level One: Class A push-pull pentode or tetrode amplifiers
Level Two: Class A single-ended pentode or tetrode amplifiers & Class A push-pull directly heated no-feedback triode amplifiers
Level Three: Class A single-ended directly heated no feedback triode amplifiers
Level Four: Class A single-ended directly heated no feedback triode amplifiers, with high quality parts and materials such as hard wired circuits using silver wire, copper or silver foil signal capacitors, choke coupled power supplies with valve rectifiers for the HT, with a mixture (relative to overall cost) of Cerafine or Black Gate electrolytic capacitors, non-magnetic resistors made from tantalum film and output transformers with C-cores (instead of IE cores traditionally used due to cost) with very high nickel content.
Level Five: Class A single-ended directly heated no feedback triode amplifiers, with only the very best parts and materials available, fully silver wired high content nickel iron C-core output transformers, Black Gate capacitors throughout where available, silver foil signal capacitors, and both circuit and power supply hard wired with silver wire.
Level Six: As Level Five, single-ended directly heated no feedback triode amplifiers, but all-out versions with no expense spared on parts, silver wire even in the mains lead, mains transformer, chokes, likewise highest grade C-cores in mains transformers, valve rectification and regulation, no signal coupling capacitors but silver wired C-core inter-stage transformers between each gain stage, super thin lamination Super Radiometal 48 C-cored driver and output transformers.
Level Six amplification is used to drive the Audio Note™ silver wired record cutting system helping produce the finest analogue software ever produced and thus helping to move LP quality firmly back in the driving seat of sonic quality for years to come.
คนเราประกอบไปด้วยอารมณ์ อารมณ์ดีก็ฟังดีหมดทุกระดับ เสียงของความดี ไพเราะเสมอ